dimecres, 16 d’abril de 2014

Per Sant Jordi història i una rosa verda




El color verd és el color de la natura, de l’esperança, d’allò que ha de venir i del desig de recordar allò que va ser.


Per això ens decantem per les novel·les de caire històric.


L’enigma Colom és una novel·la molt ben construïda, els seus personatges reals mantenen al màxim la seva personalitat i aspecte, gràcies a la profunda investigació que l’autora ha portat a terme, i els seus personatges novel·lats entrellacen la història de manera sublim.

La novel·la ens presenta part de la vida del Almirall Colom en la època d’entre viatges a la Nova Terra, les seves relacions personals amb la Cort, amb la seva tripulació i amb aquells que el rodegen.

Columna entra en la història amb força, amb el vent sempre a favor a recaure a nous ports on nous lectors estan esperant descobrir una història amb profunditat on perdre’s és un goig.

A La creu de Saraís, tenim davant una aventura èpica que ens transporta a la època de les creuades amb personatges rellevants com el Rei Ricard cor de Lleó, els templers, un llegat a preservar i l’inevitable enemic que prefereix silenciar la veritat, una ma massa visible que vol apaivagar per sempre la Llum del món. Però a l’hora els autors combinen la història del llegat passant pel segle XII a Jerusalem, recorrent part del segle XVIII a París i al Vaticà, i saltant de les acaballes del segle XX a l’actualitat, tot això acompanyat per un llenguatge molt acurat i adaptant-lo al màxim a cada període.
 
Viatjarem per la història de la cristiandat i de les creences càtares, veurem un retrat de Bangkok, de la ciutat de Lisboa, d’Uganda, el Vaticà, Barcelona i la nostra estimada Vall de Boí. la podeu trobar en català editada per La Magrana i en en castellà per RBA.


En La piedra de fuego encontrareis un apasionante thriller histórico ambientado en la Barcelona de Gaudí y la Barcelona actual. La mítica búsqueda del Santo Grial lleva a un joven ejecutivo apasionado por la Historia y miembro de un grupo de eruditos a embarcarse en una aventura que se originó más de dos mil años atrás, con la resurrección de Jesús...

Todo empezó como la búsqueda romántica de un objeto mítico: la copa que usó Jesucristo en su última cena es una reliquia marcada por un sinfín de leyendas, un tesoro perdido en el que solo creen unos pocos.
Pero ahora las cosas han cambiado. El cáliz existe y solo un hombre debe poseerlo, aunque para ello tendrá que enfrentarse a un enemigo letal y descifrar los secretos que seesconden en la obra del arquitecto que proyectó uno de los templos más hermosos y originales del mundo: la Sagrada Familia. Grijalbo.

Manuel Sánchez-Sevilla un enamorado a más no poder de Andalucía, que hasta lo ha adquirido como pseudónimo literario, ha cautivado mis raíces andaluzas, cordobesas para más señas, con su última novela El enigma de las seis copas.
En esta novela ambientada en la Córdoba del siglo XII se nos hace un retrato espectacular y fruto de una documentación exquisita del periodo histórico en que se enmarca.
Con unos escenarios tan bien descritos que parece que puedes tocarlos, te transportas a los zocos, a la vida diaria, a las costumbres de un pueblo y la relación con los gobernantes que viven en bellos y majestuosos palacios.

Se pueden oler las especias que hacen de este territorio un lugar rico, mágico y con reminiscencias de la riqueza de la mezcla de culturas. Pero una buena escenografía o telón de fondo no es nada sin una buena historia que contar y, en este caso, el autor nos embriaga con la trama principal dinámica, aventurada y llena de intriga y acertijos a descubrir por unos personajes llenos de vida y coraje para superar obstáculo tras obstáculo. Ediciones B.

La cuinera ens tranportarà a Barcelona, 1771. La jove Constança Clavé, de setze anys, deixa la llunyana ciutat de Lima després de la mort del seu pare, un diplomàtic al servei del virrei Manuel de Amat, per iniciar un llarg periple fins a Barcelona i reunir-se amb els seus avis.Duu paisatges, gustos i textures gravats a la memòria, i viatja amb la seva única herència: el quadern de receptes de qui va ser el seu primer mestre a la cort peruana, el xef Antoine Champel. A la ciutat,  la Constança somia convertir-se en una gran cuinera, malgrat que la seva condició de dona li barrarà moltes portes.


No obstant això, s’obrirà pas amb coratge i passió entre els carrers d’una Barcelona convulsa, movent-se entre els grups que criden a la revolució i aquells altres que freqüenten salons més refinats i exquisits; una esfera de poder on es mouen personatges fascinants, com el que va ser considerat el primer gastrònom de l’època, el baró de Maldà.

Una aventura apassionant, un secret per descobrir i mil i un impediments per poder-ho fer. Aquesta és la definició més ajustada sobre la novel·la d’Antonia Romero, una historia que s’amaga sota el títol de La tumba compartida i que copsa realment l’ànima de la novel·la.


Certament és una novel·la de contrastos i d’embolics, on la manca de confiança fa que el lector mai pugui estar segur de qui són els bons i qui els dolents, l’autora aconsegueix donar molts girs a l’argument més aventurer i dinàmic, una excavació, uns quants cadàvers pel camí i la sensació de que tots els personatges estan mentint, a excepció de la Maite que ens fa de narradora i simplement viu en un mar de desconfiança. Ediciones B.



El port del nou món, us mostrarà com era la Barcelona del 1477, els seus carrers i els seus habitants, i com la ciutat es comença a expandir cap al mar amb la construcció del port de la Santa Creu, una empresa titànica que remourà els ciments de moltes famílies i on descobrireu la passió de l’autor per la cartografia. També veureu la confrontació entre les creences religioses i el desenvolupament de la ciència i la tecnologia.

Totes elles introdueixen l’ambient com un personatge principal en continu moviment i evolució, però si encara no esteu decidits us donarem les claus de la seva narrativa.

La ploma d’en Xulio crea amb paraules imatges que sedueixen al lector, us captivarà des de les primeres ratlles i no us deixarà escapar fins que el vostre cor enyori la última paraula de la novel·la. Edicions 62.