dilluns, 13 d’abril del 2015

Sis cors a l'altra banda del mirall



Per Àngela Sánchez Vicente


Avui us presentem una bona novel·la per els joves de la casa, una d’aquelles històries que els aniran conformant l’hàbit lector i els incitarà a llençar-se als braços de la literatura de bon grat i a conformar el seu propi criteri.

Sis cors a l’altra banda del mirall és la darrera novel·la d’en Josep Sampere, un autor que ja ha tingut un gran èxit gràcies a la seva traducció de la sèrie de la Molly Moon i El capità calçotets.

Quan va entrar aquest llibre a la redacció vaig entestar-me a fer-lo jo doncs arran d’una lectura amb els nanos a classe em vaig declarar fan de El capità calçotets pel fet que la història tenia tots els atractius pels menuts i a més valors i aprenentatges que ens servien molt per guiar-los en l’enriquiment personal. Era un llibre amè, simpàtic i ple de xics d’humor que el feien totalment irresistible.

La meva primera pregunta al veure un volum més juvenil va ser: Les seves històries hauran crescut al ritme dels seus lectors?

Jo crec que si! En aquesta aventura misteriosa ens trobarem amb un mag misteriós i una nena diabòlica a l’altre banda del mirall. No pots escapar... ella sap com trobar-te!

Les peripècies en primera persona per tal d’escapar de la Muriel s’enredaran en una espiral sense fi tramant una aventura que atrapa sense igual fins a un final que esdevé una gran sorpresa i deixa als lectors amb molt bon gust de boca.

Crec que és ser molt valent escriure per un públic infantil i jove doncs la creació d’expectatives i la competència amb altres entreteniments més tecnològics és molt dura però l’autor se’n ha sortit amb molt d’èxit pel simple fet que tracta al lector amb respecte i humilitat oferint qualitat i goig.

Tot i això, vaig voler fer una prova de foc, a un dels alumnes que varen gaudir cinc anys enrere del la lectura conjunta de El capità calçotets li vaig deixar a la vora aquest llibre, no van passar ni dos dies que em va demanar si se’l podia endur a casa per llegir-lo i els seus pares em comenten que ha estat tot un èxit! El llibre li ha agradat i després de deixar-ne molts a mitges l’ha acabat per pròpia voluntat.

De la mà de Cruïlla i la seva aposta per les bones lletres els nanos disposen d’una historia que pot semblar de por o misteriosa però que segueix essent juvenil tot i que dista de la llunyania de les histories i els clixés habituals.

Molta sort per l’autor i si heu de fer un regal a algun nano no ho dubteu i aneu a aquesta aposta segura!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada